Лунає тиха, спокійна музика. Вихователь пропонує дітям відкинути ковдри. „Розбудить сусіда” – повороти головою праворуч-ліворуч. „Потяглися” – лежачи на спині, ноги разом, руки вздовж тулуба. Підняли руки вгору, опустили за голову – потяглися; опустили руки вниз. „Хто ще спить?” – сидячи на ліжку, ноги прямі, руки на по-ясі. Підняли плечі вгору (вдих); опустили плечі(видих). „Шукаємо черевички” – сидячи на ліжку, ноги опущені на підлогу. Нахилитися вперед, дістати носиком колін(видих); сісти рівно(вдих). „Виросли великі” – стоячи біля ліжка. Піднятися на носки, потягнутися руками вгору; опуститися. Гімнастика закінчується ходьба по корекційній доріжці.
Вихователь ніжно промовляє:
Хто так солодко тут спить? Треба прокидатися – Оченята відкривати І зарядку починати.
Під спокійну музику діти прокидаються, скочують ковдри на край ліжка.
„Потягування” В.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба, ноги разом.1 – підняти руки вгору, носки ніг витягнути-подивитися на носок. 2 – в.п. „Почергове піднімання ніг” В.п. – лежачи на спині, руки під головою. 1 – підняти праву пряму ногу якомога вище – подивитися на носок. 2 – в.п. 3 – 4 – те саме з лівої ноги. „Погойдування” В.п. – лежачи на спині, ноги зігнути в колінах, притиснуті руками до грудей. 1-підтягти до колін голову, погойдатися на спині. 2 – розслабитися. „Прогинання” В.п. – лежачи на животі, ноги прямі, руки зігнути в ліктях. 1 – випрямити руки, прогнутися у спині, подивитися на стелю. 2 – в.п. „Розведення рук” В.п. – сидячи на ліжку, ноги опущені вниз. 1 – руки в сторони; 2 – обхопити себе за плечі. „Повороти голови” В.п. – сидячи на ліжку, ноги опущені, руки на колінах. 1 – повернути голову праворуч; 2 – повернути ліворуч. „Повороти тулуба” В.п. – стоячи, руки в боки. 1 – поворот тулуба праворуч; 2 – в.п. 3 – 4 – те саме ліворуч. „Зайчатка”
Під легку музику діти прокидаються від сну. Вихователь говорить:
Доки ви спали, до нас у гості прибігли зайчатка. Візьміть кожен свого зайчика і посадить на животик. Діти виконують рухи з уявними іграшками.
„Привітайтеся із зайчиком”. – нахил голови вперед з в.п. – лежачи на спині. „Підніміть зайчаток високо”. З в.п. – лежачи на спині діти піднімають руки з уявними зайчиками вгору, опускають їх. „Покладіть зайчиків біля себе”. В.п. – те саме. Перекати тулуба вліво – вправо так, щоб торкнутися уявним зайчиком ліжка. „Посадіть зайчика на пальці ніг”. В.п. – лежачи на спині, руки на животі тримають уявного зайчика. 1 – піднятися, нахилитися вперед, торкнутися руками пальців ніг (видих); 2 – в в.п. (вдих). „Покатайте зайчика”. В.п. – сидячи, руки на колінах, ноги прямі. Ходьба на стегнах до кінця ліжка і назад.
Синє – синє небо, хмаринок немає, Вже лагідне сонце усе зігріває, Де танути сніг ще лише починає, Там проліски – очі Весна відкриває.
Звучить музика, діти лежать із заплющеними очима.
Тепло — і Веснонька очі відкрила, Холодно — знову повіки стулила, Тепло — радіють ясні оченята, Холодно — знову їм хочеться спати. Та в піжмурки грати Зима вже стомилась, Зігрілися квітоньки й зовсім збудились.
1. В.п. – руки вздовж тулуба. Діти виконують гімнастику пробудження для очей: розплющують і заплющують очі. З-під білого снігу ледь-ледь визирають, Тендітні голівки угору здіймають.
2. В.п. – те саме. На першу і третю ритмічні частини кожного рядка підводять голови й витягують шиї. В в.п. Щоб далі рости, в них ще сили немає: У стеблах під снігом ще соки дрімають.
3. В.п. – те саме. Повертають голову праворуч – ліворуч, піднімаючи відповідне плече й торкаючись ним підборіддя. В в.п. Та сон проминув, стебла всі потяглися І, повнячись соком, угору звелися. Як рухався сік, то й вони підростали, Тяглися, тяглися й великими стали.
4. В.п. – те саме. Потягування: повільно піднімають угору руки, випростовують ноги, тягнучи носки. В в.п. повільно піднімають руки, згинаючи їх у ліктях і притискаючи кулаки до плечей, трохи випинають груди вперед, потягуються. В в.п. про-стягають руки вперед і, трохи відриваючись від ліжка, підводяться. В в.п. А де ж це листочки? Згорнувшись, дрімають… Та ось вони спинки свої випрямляють І тягнуть верхів очки вгору і в боки, Угору і в боки, зміцнілі від соку.
5. В.п. – сидячи на зігнутих ногах, руки схрещені на грудях, тулуб нахилені донизу й голова чолом притиснена до колін. В в.п. Та й виросли квіти великі нівроку. І сніг вже розтанув із правого боку, А з лівого гарно дзюркоче водичка. Ліворуч ще голо, праворуч — травичка.
6. В.п. – стоячи на колінах, притиснуте одне до одно-го, руки вздовж тулуба. Обертають тулуб ліворуч – праворуч, водночас відводячи за спину відповідну руки. Ось проліски вітер узявся хитати І в різні боки стеблинки схиляти. Та стебла гнучкі, й вітру їх не зламати, Хоч як хай хита, будуть прямо стояти.
7. В.п. — стоячи біля ліжка, ноги на ширині ступні, руки на поясі. Нахиляти тулуб ліворуч – праворуч; вперед – назад. Їм сік землі корінці набирали. Так щедро вона їм його дарувала – Удень дарувала і темної ночі, Щоб сонцю всміхалися Весноньки очі.
8. В.п. – стоячи біля ліжка, ноги на ширині ступні, руки вздовж тулуба. Почергово піднімають зігнуті в коліні праву-ліву ногу; обхопивши коліно руками, притискають його до живота. Погляньте, як проліски сонце вітають! Муратова
ПРИГОДИ КАШТАНЧИКІВ Комплекс ранкової гімнастики пробудження для дітей 4-5 років
Вступна розповідь педагога
Восени стається багато див, одне з них — народження каштанчиків. Ще зовсім недавно на високих крислатих деревах ховалися між широкого листя зелені їжачки-круглячки. Разом грілися на сонечку, підставляли йому свої голочки, злегка розгойдувалися, коли вітерець дмухав їм у боки. Та прийшов час — і їжачки зістрибнули з висоти на землю. Розкрилися колючі кожушки, а з них визирнули гладенькі м'ячики — каштанчики. І почалося у них цікаве, повне пригод самостійне життя.
Вправа "Поява на світ"
З в.п. лежачи на спині в положенні групування діти погойдуються вперед-назад, вліво-вправо.
Ще одне зусилля — і каштанчики скинули з себе тепер уже не потрібну захисну шкаралупку, вивільнили ручки й ніжки.
Вправа "Перші рухи"
З в.п. лежачи на спині в положенні групування діти виконують різні рухи прямими руками вгору-вниз, в сторони-всередину і т.д.
Раптом подув холодний осінній вітер, змерзли каштанчики і вирішили зігрітися.
Вправа "Гріємося"
З в.п. лежачи на спині в положенні групування діти виконують різні рухи руками і ногами, піднятими над опорою.
Зігрівшись, наші кругленькі друзі почали перевертатися з боку на бік, роззиратися, куди ж вони потрапили.
Вправа "Роззираємося довкола"
З в.п. лежачи на спині діти виконують перевороти зі спини на живіт і навпаки.
Раптом каштанчики побачили перед собою гарні осінні листочки — жовті, багряні, червоні, оранжеві — і захотіли з ними познайомитися.
Вправа "Нумо познайомимося"
З в.п. лежачи на животі, руки напівзігнуті, на опорі діти виконують плавні віджимання на руках, піднімаючи верхню частину тулуба, таз при цьому відпочиває на опорі.
І каштанчики, й осінні листочки дуже раділи знайомству. Аж тут знову звіявся вітерець, підхопив листя і поніс над землею. "Ходіть-но до нас, політаймо разом!" — покликали листочки нових друзів.
Вправа "Разом з вітерцем"
З в.п. лежачи на животі, руки напівзігнуті, на опорі діти віджимаються на руках до повного їх випрямлення, відриваючи тулуб від підлоги і піднімаючи по черзі кожну з ніг.
Потанцювавши з вітерцем і листочками, каштанчики вирушили на пошуки пригод.
Вправа "На пошуки пригод"
Діти повзають на чотирьох (на ліктях і колінах) спочатку вперед, а потім назад.
По дорозі їм зустрівся страшний павук.
Вправа "Страшний павук"
З в.п. на задніх низьких чотирьох, діти розгойдуються вперед-назад, витягаючи по черзі кожну напівзігнуту ногу то вперед, то вгору.
Каштанчики поспішили далі — аж надто грізним був вигляд павука!
Вправа "Годівничка для птахів"
З в.п. на чотирьох (на кистях і колінах) діти випрямляють ноги і стоять так якийсь час, зображуючи годівничку з високим дахом, при цьому злегка розгойдуються вперед-назад.
Каштанчики втомилися від своєї першої подорожі по землі, тож зупинилися перепочити і ще раз уважно оглянути все довкола.
Вправа "Краса навколо!"
З в.п. сидячи, руки в упорі ззаду діти повільно повертаються по черзі в обидві сторони за допомогою приставних кроків.
Який же гарний осінній ліс! Скільки барв! Якого кольору листочки ви бачите? Які запахи відчуваєте? Що чуєте? Я от почула тихий стук. Як гадаєте, що це? Це білочки стукають горішками!
Вправа "Білочки з горішками"
З в.п. на низьких колінах (сидячи на п'ятах) діти стають на високі коліна, зображуючи мімікою і рухами, як білочки видобувають зернятка з горішків.
А ще чути, як шелестять сухі листочки на деревах.
Чуєте, хлопчики і дівчатка, як осінь нагадує нам, що спекотне літо вже давно позаду, а попереду — сніжна зима, теж дуже гарна пора!
Ранкова гімнастика пробудження завершилася, діти виходять із зали в колоні по одному, слідуючи за педагогом.
„Прокидаймось”
ОтветитьУдалитьЛунає тиха, спокійна музика. Вихователь пропонує дітям відкинути ковдри.
„Розбудить сусіда” – повороти головою праворуч-ліворуч.
„Потяглися” – лежачи на спині, ноги разом, руки вздовж тулуба. Підняли руки вгору, опустили за голову – потяглися; опустили руки вниз.
„Хто ще спить?” – сидячи на ліжку, ноги прямі, руки на по-ясі. Підняли плечі вгору (вдих); опустили плечі(видих).
„Шукаємо черевички” – сидячи на ліжку, ноги опущені на підлогу. Нахилитися вперед, дістати носиком колін(видих); сісти рівно(вдих).
„Виросли великі” – стоячи біля ліжка. Піднятися на носки, потягнутися руками вгору; опуститися.
Гімнастика закінчується ходьба по корекційній доріжці.
Вихователь ніжно промовляє:
Хто так солодко тут спить?
Треба прокидатися –
Оченята відкривати
І зарядку починати.
Під спокійну музику діти прокидаються, скочують ковдри на край ліжка.
„Потягування” В.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба, ноги разом.1 – підняти руки вгору, носки ніг витягнути-подивитися на носок. 2 – в.п.
„Почергове піднімання ніг” В.п. – лежачи на спині, руки під головою. 1 – підняти праву пряму ногу якомога вище – подивитися на носок. 2 – в.п. 3 – 4 – те саме з лівої ноги.
„Погойдування” В.п. – лежачи на спині, ноги зігнути в колінах, притиснуті руками до грудей. 1-підтягти до колін голову, погойдатися на спині. 2 – розслабитися.
„Прогинання” В.п. – лежачи на животі, ноги прямі, руки зігнути в ліктях. 1 – випрямити руки, прогнутися у спині, подивитися на стелю. 2 – в.п.
„Розведення рук” В.п. – сидячи на ліжку, ноги опущені вниз. 1 – руки в сторони; 2 – обхопити себе за плечі.
„Повороти голови” В.п. – сидячи на ліжку, ноги опущені, руки на колінах. 1 – повернути голову праворуч; 2 – повернути ліворуч.
„Повороти тулуба” В.п. – стоячи, руки в боки. 1 – поворот тулуба праворуч; 2 – в.п. 3 – 4 – те саме ліворуч.
„Зайчатка”
Під легку музику діти прокидаються від сну.
Вихователь говорить:
Доки ви спали, до нас у гості прибігли зайчатка. Візьміть кожен свого зайчика і посадить на животик. Діти виконують рухи з уявними іграшками.
„Привітайтеся із зайчиком”. – нахил голови вперед з в.п. – лежачи на спині.
„Підніміть зайчаток високо”. З в.п. – лежачи на спині діти піднімають руки з уявними зайчиками вгору, опускають їх.
„Покладіть зайчиків біля себе”. В.п. – те саме. Перекати тулуба вліво – вправо так, щоб торкнутися уявним зайчиком ліжка.
„Посадіть зайчика на пальці ніг”. В.п. – лежачи на спині, руки на животі тримають уявного зайчика. 1 – піднятися, нахилитися вперед, торкнутися руками пальців ніг (видих); 2 – в в.п. (вдих).
„Покатайте зайчика”. В.п. – сидячи, руки на колінах, ноги прямі. Ходьба на стегнах до кінця ліжка і назад.
зараховано
Удалить„Проліски”
ОтветитьУдалитьСинє – синє небо, хмаринок немає,
Вже лагідне сонце усе зігріває,
Де танути сніг ще лише починає,
Там проліски – очі Весна відкриває.
Звучить музика, діти лежать із заплющеними очима.
Тепло — і Веснонька очі відкрила,
Холодно — знову повіки стулила,
Тепло — радіють ясні оченята,
Холодно — знову їм хочеться спати.
Та в піжмурки грати
Зима вже стомилась,
Зігрілися квітоньки й зовсім збудились.
1. В.п. – руки вздовж тулуба. Діти виконують гімнастику пробудження для очей: розплющують і заплющують очі.
З-під білого снігу ледь-ледь визирають,
Тендітні голівки угору здіймають.
2. В.п. – те саме. На першу і третю ритмічні частини кожного рядка підводять голови й витягують шиї. В в.п.
Щоб далі рости, в них ще сили немає:
У стеблах під снігом ще соки дрімають.
3. В.п. – те саме. Повертають голову праворуч – ліворуч, піднімаючи відповідне плече й торкаючись ним підборіддя. В в.п.
Та сон проминув, стебла всі потяглися
І, повнячись соком, угору звелися.
Як рухався сік, то й вони підростали,
Тяглися, тяглися й великими стали.
4. В.п. – те саме. Потягування: повільно піднімають угору руки, випростовують ноги, тягнучи носки. В в.п. повільно піднімають руки, згинаючи їх у ліктях і притискаючи кулаки до плечей, трохи випинають груди вперед, потягуються. В в.п. про-стягають руки вперед і, трохи відриваючись від ліжка, підводяться. В в.п.
А де ж це листочки?
Згорнувшись, дрімають…
Та ось вони спинки свої випрямляють
І тягнуть верхів очки вгору і в боки,
Угору і в боки, зміцнілі від соку.
5. В.п. – сидячи на зігнутих ногах, руки схрещені на грудях, тулуб нахилені донизу й голова чолом притиснена до колін. В в.п.
Та й виросли квіти великі нівроку.
І сніг вже розтанув із правого боку,
А з лівого гарно дзюркоче водичка.
Ліворуч ще голо, праворуч — травичка.
6. В.п. – стоячи на колінах, притиснуте одне до одно-го, руки вздовж тулуба. Обертають тулуб ліворуч – праворуч, водночас відводячи за спину відповідну руки.
Ось проліски вітер узявся хитати
І в різні боки стеблинки схиляти.
Та стебла гнучкі, й вітру їх не зламати,
Хоч як хай хита, будуть прямо стояти.
7. В.п. — стоячи біля ліжка, ноги на ширині ступні, руки на поясі. Нахиляти тулуб ліворуч – праворуч; вперед – назад.
Їм сік землі корінці набирали.
Так щедро вона їм його дарувала –
Удень дарувала і темної ночі,
Щоб сонцю всміхалися Весноньки очі.
8. В.п. – стоячи біля ліжка, ноги на ширині ступні, руки вздовж тулуба. Почергово піднімають зігнуті в коліні праву-ліву ногу; обхопивши коліно руками, притискають його до живота.
Погляньте, як проліски сонце вітають!
Муратова
зараховано
УдалитьПРИГОДИ КАШТАНЧИКІВ
ОтветитьУдалитьКомплекс ранкової гімнастики пробудження для дітей 4-5 років
Вступна розповідь педагога
Восени стається багато див, одне з них — народження каштанчиків. Ще зовсім недавно на високих крислатих деревах ховалися між широкого листя зелені їжачки-круглячки. Разом грілися на сонечку, підставляли йому свої голочки, злегка розгойдувалися, коли вітерець дмухав їм у боки. Та прийшов час — і їжачки зістрибнули з висоти на землю. Розкрилися колючі кожушки, а з них визирнули гладенькі м'ячики — каштанчики. І почалося у них цікаве, повне пригод самостійне життя.
Вправа "Поява на світ"
З в.п. лежачи на спині в положенні групування діти погойдуються вперед-назад, вліво-вправо.
Ще одне зусилля — і каштанчики скинули з себе тепер уже не потрібну захисну шкаралупку, вивільнили ручки й ніжки.
Вправа "Перші рухи"
З в.п. лежачи на спині в положенні групування діти виконують різні рухи прямими руками вгору-вниз, в сторони-всередину і т.д.
Раптом подув холодний осінній вітер, змерзли каштанчики і вирішили зігрітися.
Вправа "Гріємося"
З в.п. лежачи на спині в положенні групування діти виконують різні рухи руками і ногами, піднятими над опорою.
Зігрівшись, наші кругленькі друзі почали перевертатися з боку на бік, роззиратися, куди ж вони потрапили.
Вправа "Роззираємося довкола"
З в.п. лежачи на спині діти виконують перевороти зі спини на живіт і навпаки.
Раптом каштанчики побачили перед собою гарні осінні листочки — жовті, багряні, червоні, оранжеві — і захотіли з ними познайомитися.
Вправа "Нумо познайомимося"
З в.п. лежачи на животі, руки напівзігнуті, на опорі діти виконують плавні віджимання на руках, піднімаючи верхню частину тулуба, таз при цьому відпочиває на опорі.
І каштанчики, й осінні листочки дуже раділи знайомству. Аж тут знову звіявся вітерець, підхопив листя і поніс над землею. "Ходіть-но до нас, політаймо разом!" — покликали листочки нових друзів.
Вправа "Разом з вітерцем"
З в.п. лежачи на животі, руки напівзігнуті, на опорі діти віджимаються на руках до повного їх випрямлення, відриваючи тулуб від підлоги і піднімаючи по черзі кожну з ніг.
Потанцювавши з вітерцем і листочками, каштанчики вирушили на пошуки пригод.
Вправа "На пошуки пригод"
Діти повзають на чотирьох (на ліктях і колінах) спочатку вперед, а потім назад.
По дорозі їм зустрівся страшний павук.
Вправа "Страшний павук"
З в.п. на задніх низьких чотирьох, діти розгойдуються вперед-назад, витягаючи по черзі кожну напівзігнуту ногу то вперед, то вгору.
Каштанчики поспішили далі — аж надто грізним був вигляд павука!
Вправа "Годівничка для птахів"
З в.п. на чотирьох (на кистях і колінах) діти випрямляють ноги і стоять так якийсь час, зображуючи годівничку з високим дахом, при цьому злегка розгойдуються вперед-назад.
Каштанчики втомилися від своєї першої подорожі по землі, тож зупинилися перепочити і ще раз уважно оглянути все довкола.
Вправа "Краса навколо!"
З в.п. сидячи, руки в упорі ззаду діти повільно повертаються по черзі в обидві сторони за допомогою приставних кроків.
Який же гарний осінній ліс! Скільки барв! Якого кольору листочки ви бачите? Які запахи відчуваєте? Що чуєте? Я от почула тихий стук. Як гадаєте, що це? Це білочки стукають горішками!
Вправа "Білочки з горішками"
З в.п. на низьких колінах (сидячи на п'ятах) діти стають на високі коліна, зображуючи мімікою і рухами, як білочки видобувають зернятка з горішків.
А ще чути, як шелестять сухі листочки на деревах.
Чуєте, хлопчики і дівчатка, як осінь нагадує нам, що спекотне літо вже давно позаду, а попереду — сніжна зима, теж дуже гарна пора!
Ранкова гімнастика пробудження завершилася, діти виходять із зали в колоні по одному, слідуючи за педагогом.
зараховано.Ти ж у Матліной О.В,
УдалитьМолодша група
ОтветитьУдалить“Котики”
Спить наш котик чи дрімає,
Оченята відкриває.
В.п.: лежачи на спині, руки вздовж тулуба, очі відкриті.
1 – закрити очі.
2 – відкрити. (4 рази).
1 – повести очима вправо, вліво,
2 – підняти голову,
3 – опустити голову.
4 – повести очима вправо, вліво. (4 рази).
Мишку з’їв сіренький котик
І погладжує животик.
В.п.: лежачи на спині, руки вздовж тулуба, очі відкриті.
1 – колові рухи руками по животі. (4 рази).
Любить котик потягатись,
На сонечку вигріватись.
В.п.: руки догори.
1 – потягнутися всім тулубом.
2-3 – повернутися на правий (лівий) бік.
4 – в.п. (2 рази).
Лапки в котика м’якенькі,
Наш коточок веселенький.
В.п.: повернутися на живіт, руки вздовж тулуба.
1-4 – довільні рухи руками і ногами.
5-8 – теж саме в положенні лежачи на спині. (4 рази).
“М’ячик”
М’ячик – кругленький бочок
Гарно потягнувся,
Покотився на лужок,
Потім повернувся.
В усі боки нахилявся,
Своїх друзів видивлявся.
Ось який, ось який,
М’яч веселий, чарівний!
В.п.: лежачи на спині.
1 – підняти руки вгору, потягнутися.
2 – в.п. (4 рази).
В.п.: лежачи на спині.
1-2 – повернутися на живіт.
3-4 – в.п.
В.п.: сидячи, руки в боки.
1-2- нахилитись уперед.
3-4- вирівнятись.
В.п.: лежачи на спині, довільні змахи руками та ногами.