понедельник, 23 марта 2020 г.

2 тиждень дистанційного навчання - 24 березня
3-АД
Проведення різних видів праця з дітьми дошкільного віку.

Завдання: скласти конспект проведення різних вид праці в ЗДО. (вікова група ваша)

ВИДИ ПРАЦІ ДІТЕЙ
   Праця є творчим видом людської діяльності, що потребує від людини не тільки спеціальних знань і умінь, дотримання технологічної дисципліни, а й здатності оперативно приймати рішення у нестандартних ситуаціях, постійно вдосконалювати процес праці та створюваний нею продукт. Навіть у дошкільному віці вона є різноманітною за змістом, передбачає використання різноманітних потенцій дитини. Основними видами дитячої праці є самообслуговування, господарсько-побутова праця, праця в природі, ручна (художня) праця. Всі вони мають певні можливості для вирішення виховних завдань.
   Самообслуговування. Виховне його значення полягає У спрямованості на задоволення повсякденних особистих потреб дитини (умивання, одягання, роздягання, прибирання ліжка та ін.). У процесі самообслуговування вона привчається до порядку й організованої поведінки, оволодіває всіма компонентами трудової діяльності. У неї поступово формується вміння бачити результат праці, встановлювати зв'язок між метою, трудовими діями і кінцевим Результатом. Дитина стає самостійною, починає усвідомлювати, що праця є першою умовою виховання вільної і незалежної особистості. Якщо в молодшому дошкільному віці за допомогою самообслуговування виховують у дітей самостійність, здатність до переборення труднощів, формують трудові навички, то у старшому дошкільному віці воно стає звичним для дітей. Роботу із самообслуговування дитина має виконувати як щоденну та обов'язкову. Уваги педагога вимагає чіткість організації життя дітей, наявність відповідних побутових умов, що є передумовою своєчасності, постійності, систематичності, належної якості самообслуговування дітей.
   Господарсько-побутова праця. Метою господарсько-побутової праці є підтримання чистоти і порядку в приміщенні, на інших територіях життєдіяльності дитини, допомога дорослим в організації режимних процесів тощо. У молодшому дошкільному віці вихователь привчає дітей виконувати прості трудові дії з близьким у часі результатом (допомагати помічникові вихователя накривати на стіл; вихователю — у підготовці до заняття, підтримувати порядок на столі під час заняття, після нього — прибирати матеріали, складати на місце іграшки).
   У середньому дошкільному віці вихователь продовжує формувати у дітей інтерес і бажання виконувати завдання дорослих якісно, старанно, охоче. Зміст цієї праці ускладнюється за рахунок збільшення кількості, деталізації процесів. Передусім вихователь має допомогти дитині з'ясувати мету роботи, послідовність трудових дій (раціонально підготувати робоче місце, правильно виконувати посильні трудові дії з досягненням кінцевого результату, навести порядок на робочому місці, уміти працювати вдвох-утрьох).
   У старшому дошкільному віці діти починають розуміти працю як потрібну і серйозну справу, а інтерес до трудового процесу поєднувати з інтересом до його результатів. Значно складнішими стають для них трудові завдання. Праця у цьому віці все більше відокремлюється від гри, а епізодичні трудові доручення набувають для них значущості постійних обов'язків. Перед педагогами відкриваються можливості для реалізації програмних завдань виховання позитивних взаємин (працювати дружно, узгоджено, допомагати один одному), формування працелюбства, самостійності, активності та ін.
   Організовуючи господарсько-побутову працю, вихователь використовує різноманітні методичні прийоми: показ виконання кожної елементарної дії та послідовності дій, супроводжуваний детальними поясненнями; безпосередню допомогу у виконанні трудових дій; особистий приклад; постійне нагадування про послідовність дій; використання дидактичних ігор та прийомів, створення ігрових ситуацій; заохочення з урахуванням індивідуальних особливостей і можливостей дітей; оцінку результатів виконаної роботи, аналіз конкретних суспільно значущих учинків тощо.
   У старших дошкільників поступово згасає інтерес до того виду праці, який стає звичним, повсякденним. Тому для відновлення інтересу до неї слід збагачувати її елементами новизни (конкурс “Хто краще накриє стіл до обіду”, колективні обговорення творчого виконання обов'язків черговими у групі та ін.).
   Праця в природі. Особливість її полягає в тому, що діти мають справу не з предметами, а з об'єктами живої природи — працюють у куточку природи, на городі, у квітнику, доглядають за тваринами. Основним її виховним завданням є вироблення у дітей інтересу, дбайливого ставлення до живої природи, формування вмінь і навичок з догляду за рослинами і тваринами, вміння правильно користуватися знаряддями праці.
   Праця в природі є доступним дітям дошкільного віку видом продуктивної трудової діяльності. Кінцева мета (виростити квіти, овочі тощо), її результати конкретні та зрозумілі, однак їх неможливо швидко досягти. Віддаленість результату вимагає від дитини тривалих фізичних і розумових зусиль, повсякденної копіткої роботи, терпіння. Як правило, більшість дітей охоче працює з живими об'єктами, радо доглядає за ними, пізнаючи світ живої природи, розкриваючи свої нові можливості, виховуючи в собі дбайливе ставлення до всього живого. Однак у них ще мало досвіду, умінь, тому дорослі мають разом із дітьми виробити чіткі правила їх поведінки і діяльності у природі.
   Ручна (художня) праця. Функціональною її метою для дітей є виготовлення виробів з паперу, картону, тканини: іграшок-саморобок, вітальних листівок, ялинкових прикрас, персонажів і декорацій лялькового театру, букетів із засушених рослин, килимків для ляльок, серветок тощо. Виготовлення подарунків рідним і друзям справляє великий вплив на моральну свідомість дитини (привчає виявляти увагу до оточуючих, працювати заради того, щоб зробити їм приємне). Така праця розвиває уяву, спостережливість, художнє мислення, естетичне чуття, конструктивні здібності, моторні навички дітей, формує корисні практичні навички, збагачує знаннями про властивості різних матеріалів. її результати здебільшого викликають позитивні емоції, захоплення дорослих, що посилює ефект самопізнання, самоусвідомлення, самоствердження дитини, збуджують у ній здорове честолюбство. Нерідко вже з дошкільного віку дитина починає усвідомлювати свої здібності, талант, виношувати мрію на все життя.
   У різних вікових групах різні види праці мають неоднакову питому вагу. У молодших і середніх групах переважає самообслуговування та прості види господарсько-побутової праці, а у старших — праця в природі та художня праця.




Успіхів!!!!
Конспекти залишаємо в коментарях.

6 комментариев:

  1. «Догляд за кімнатними рослинами»
    ( Праця в природі)
    2 молодша група
    Мета: розвивати інтерес до кімнатним рослинам; уточнювати уявлення дітей про будову рослин, про функціональному значенні частин рослини; закріплювати знання дітей про потреби рослин у воді, світлі, теплі. Познайомити дітей зі способами змісту листя в чистоті. Виховувати у дітей дбайливе ставлення до рослин і догляду за ними.

    Словникова робота: фікус, фіалка, папороть, пульверизатор.

    Попередня робота: розглядання кімнатних рослин, спільна робота по догляду за рослинами, робота за схемами «Потреби рослин», «Полив кімнатних рослин», «Будова квітки», вивчення прислів'їв про працю, читання віршів та загадок про рослини.

    Обладнання: фартухи для дітей і вихователя, лійки, клейонка, горщики з квітами, таз з водою, ганчірочки, пульверизатори, пензлики для протирання пилу, лист з загадкою, моделі - схеми.

    Хід заняття:

    Стук у двері. Вноситься Буратіно з листом і інструментами в мішечку.

    Буратіно вітається з дітьми.

    Вихователь: Ви впізнали, хто це до нас прийшов. Буратіно приніс листа, і хоче загадати вам загадку:

    «Очищає повітря, створюють затишок. На вікнах зеленіють, і взимку цвітуть»

    Буратіно: Правильно це кімнатні рослини.

    Вихователь: Для чого потрібні кімнатні рослини? (для краси, для затишку, вони очищають повітря).

    Вихователь: А ти, Буратіно, знаєш, із чого складаються наші рослини?

    Зараз наші діти покажуть тобі всі частини наших рослин. Діти підходять до вихователю, і на столі знаходять корінь. Показати на прикладі лука корінці. На що схожі корінці (нитки). Потім знаходять стебло і листочки.

    Вихователь: Що потрібно рослині, щоб воно росло. Вода, сонце, земля, повітря, доброта (Вихователь одночасно показує дітям схему «потреби рослин»).

    Вихователь: У Буратіно теж багато кімнатних рослин, але вони чомусь вони всі сумні і пилові. Він не вміє за ними доглядати. Буратіно приніс інструменти по догляду за рослинами, але не знає, як їх застосувати. Давайте розглянемо інструменти, які приніс Буратіно, і визначимо для чого вони потрібні (лійка - поливати, дерев'яна паличка - рихлити, пульверизатор - обприскувати, ганчірочки і пензлики стирати пил з листочків).

    Вихователь нагадує правила догляду за рослинами, звертається до Буратіно, щоб він теж дивився і запам'ятовував.

    Розпушування. Щоб земля була м'якою її потрібно рихлити, глибоко не можна, щоб не пошкодити корінці.

    Полив. «Носик лійки прислоню до горщика, щоб вода текла обережно, наллю її стільки, щоб квітка напився досхочу. Всі квіти живі, не можуть жити без води». Пропонує дітям 2-3 полити квіти.

    Вихователь: Буратіно, ти запам'ятав, як треба рихлити і поливати рослини.

    Вихователь: А тепер я нагадаю правила, як треба протирати листя від пилу. Ми з вами дихаємо носиком, а квіточки дихають листочками. Щоб вони могли дихати вони повинні бути чистими.

    Фікус будемо протирати вологою ганчірочкою. Кладемо на праву долоньку ганчірочку, а на ліву листочок і акуратно від стеблинки до кінця листочка будемо протирати.

    Папороть будемо обприскувати з пульверизатора.

    Фіалку будемо акуратно змітати пензликом, так як листя фіалки бояться води, вони можуть загнити.

    Розподіляємо, хто буде за якими рослинами доглядати. Одягаємо фартухи.

    Вихователь: Працювати треба дружно, намагатися робити все акуратно.

    Діти виконують завдання, вихователь в ході роботи допомагає їм радою, розмовляє з дітьми з кожним індивідуально про те, як називаються рослини. Вихователь зазначає старанних дітей.

    Вихователь: Які молодці наші діти, як добре у вас все вийшло. Буратіно ти все запам'ятав?

    Підсумок: Давайте згадаємо, що ми сьогодні робили? Для чого?

    Вихователь: Буратіно приніс вам за вашу допомогу і працьовитість зірочки. Діти прибирають всі інструменти та матеріали. Згадують, якими інструментами їм сподобалося працювати більше. Всі милуються чистими і красивими рослинами.

    ОтветитьУдалить
  2. Конспект господарсько-побутової праці дітей дошкільного віку в старшій групі

    Тема: «Допоможемо ляльці Маші помити будиночок»

    Мета: Формувати звичку підтримувати чистоту і порядок.

    завдання:

    освітні:

    -Формувати переконання в суспільну значимість і необхідність побутової праці.

    Розвиваючі:

    -спонукати до виконання елементарних доручень, розвивати вміння в процесі праці зберігати порядок на робочому місці.

    виховні:

    -формувати бажання брати участь в посильній праці, виховувати дбайливе ставлення до результатів праці.

    Методи і прийоми: Сюрпризний момент, показ, пояснення, питання, вказівки.

    Матеріал, що використовується: тазики, ганчірочки, фартухи, лист.

    хід

    Хлопці сидять на стільчиках, вихователь читає казку. Стук в двері, вихователь підходить до дверей, повертається до дітей.

    В. - хлопці, приходив листоноша, він передав нам лист (вихователь показує лист) давайте ж його відкриємо?

    Д. - давайте.

    В. - (читає лист) «здрастуйте хлопці, це пише ваша лялька Даша, хлопці ви, залишили мій будиночок на вулиці, коли грали в нього, він забруднився і став брудним, допоможіть мені його помити» ну що хлопці допоможемо нашій ляльці Маші?

    Д. - так, допоможемо.

    В. - хлопці, ви допомагає мамі, бабусі, сестри, прибирати вдома?

    Д. - так

    В. - хлопці, а як ви думаєте, що першим ми повинні зробити?

    Д. - ми повинні одягнути фартушки.

    В. - а навіщо?

    Д. - щоб не намочити, коли будемо працювати з водою.

    В. - правильно, а крім води і фартухів, що нам ще потрібно?

    Д. - ганчірочки.

    В. - вірно, які ви молодці, все знаєте. Тоді приступаємо до роботи?

    Д. - так!

    В. - беремо, ганчірочки вичавлюємо, починаємо мити будиночок, тільки ми не граємо з водою, і не бризкати, мочім ганчірочку регулярно.

    В. - подивіться який чистий будиночок, давайте пообіцяємо ляльці Маші, що більше не будемо його залишати на вулиці.

    Д. - так, ми обіцяємо, що не будемо більше так робити.

    В. - хлопці ви добре попрацювали, молодці.

    Тетеха

    ОтветитьУдалить
  3. https://drive.google.com/file/d/1ZstwIZ2Eifc7chfEMvLS1HHuE35Up4OR/view?usp=drivesdk

    ОтветитьУдалить