пятница, 21 сентября 2018 г.

Для студентів 4-АД

Конспект сюжетно-рольової гри «Дитячий садок»

Мета: уточнити та поглибити уявлення дітей про працю дорослих в дитячому садку; продовжувати формування  вмінь виконувати ігрові ролі різних професій дитячого садка, вміння розгортати ігровий сюжет; розвивати комунікативно-мовленнєві здібності; виховувати культуру спілкування, гуманні взаємини.
Програмовий зміст:
  • уточнити та поглибити уявлення дітей про працю дорослих в дитячому садку (вихователя, помічника вихователя, медсестри, лікаря, кухаря);
  • продовжувати формувати вміння відтворювати ігрові трудові дії, які належать до тієї чи іншої професії дитячого садка (вихователя, помічника вихователя, медсестри, лікаря, кухаря); використовувати знаряддя праці за їх призначенням; вміння діяти з предметами-замінниками;
  • розвивати комунікативно-мовленнєві здібності, вміння вживати форми ввічливості;
  • розвивати творчу ініціативу, вміння застосовувати в грі життєвий досвід, враження від спостережень та літературних творів; вміння самостійно розв’язувати ситуації, спираючись на отримані знання та досвід;
  • виховувати пізнавальний інтерес, повагу та почуття вдячності до людей, які працюють в дитячому садку;
  • виховувати самостійність, гуманні взаємини між дітьми;
  • заохочувати дітей до прояву приязності, щирості, співчуття, відповідальності у взаєминах з однолітками.
Ігровий матеріал:
  • іграшки: набори столового, чайного та кухонного посуду; муляжі продуктів харчування, овочів,фруктів; плита, мийканабір медичних інструментів; телефони;
  • атрибути: настільно-друковані ігри, дитячі книжки, стрічки, набір ілюстрацій, спецодяг помічника вихователя, медсестри, лікаря, кухаря; трафарети-вивіски з назвами кабінетів дитячого садка; медичні картки, журнал обліку продуктів харчування, журнал чистоти, картки-меню, ганчірка, відерце, щітка.
Ігрові ролі: вихователь, помічник вихователя, кухар, медсестра, завідувач,  лікар, діти-дошкільнята.
Попередня підготовка:
  • спостереження за працею вихователя, помічника вихователя, медсестри, кухаря;
  • екскурсії-огляд до кухні, кабінету медичної сестри;
  • бесіди: «Хто працює в дитячому садку?», «Правила поведінки в дитячому садку»;
  • дидактичні ігри: «Кому, що потрібно для роботи», «Що зайве?», «Хто що робить?», «Цілий день», «Зваримо борщ та компот», «Відгадай за описом», «Розрізні картинки»;
  • читання віршів: І. Браткевич «У дитячому садку», Забашта «Кухар», Н.Забіли «Ясочкин садок»;
  • розгляд картин та ілюстрацій за темою: «Професії в дитячому садку»;
  • відгадування загадок за темою: «Професії»;
  • рішення ігрових проблемних ситуацій.
Хід гри:
І. Організаційно-мотиваційна частина
Вихователь:                      
Зібралися малята
В цікаву гру пограти.
Хто добрий настрій має,
Хай зараз пострибає.
А хтось чомусь сумує,
Хай жваво покрокує.
Всі щирі – усміхніться.
Всі ввічливі – вклоніться.
Ми будемо дружно грати,
У грі всіх поважати.
Діти, в яку гру ми сьогодні будемо грати, ви узнаєте якщо відгадаєте загадку. Слухайте уважно:
Стоїть новий будинок.
До нього – сто стежинок.
А в ньому – сто доріжок.
Там тупця двісті ніжок.
Там сотня голосочків,
Дзвінкіших від дзвіночків.
Там всілись на полиці
Ведмеді і лисиці.
Там човен у куточку
Пливе по килимочку.
На стінах – сто картинок
З героями казок.
Всі знають цей будинок.
Він зветься … (дитсадок)
Вихователь: Молодці, діти, правильно відгадали. Сьогодні ми з вами пограємо в сюжетно-рольову гру «Дитячий садок». Скажіть мені, будь ласка, хто працює в дитячому садку? (відповіді дітей ). Хто яку роль буде виконувати сьогодні в грі, ви пізнаєте, якщо поскладаєте розрізні картинки.
Дид. гра «Розрізні картинки»
Вихователь:  Вова, хто у тебе зображений на малюнку? Що робить вихователь? (відповідь). Сашко, хто у тебе зображений на малюнку? Що робить помічник вихователя?  Що робить медсестра? У кого на малюнку зображений кухар? Що робить кухар в дитсадку?  Що робить лікар? Якими повинні бути працівники дитячого садку? (добрими, чуйними,  відповідальними, справедливими…).
Вихователь: Діти, які  склали картинки «Іграшки» будуть виконувати роль дітей. Скажіть мені, будь ласка, як треба дітям гратися з іграшками в дитячому садку (відповіді дітей).
Діти, а хто в садочку турбується  про всіх дітей та працівників, керує усіма, допомагає всім?(завідувач). Чи дозволите ви мені виконувати роль завідувача дитячого садка? (відповіді).Дякую за довіру, я буду вас підтримувати, допомагати, якщо вам буде потрібна допомога.
А хто в садочок приводить дітей? (батьки). Тоді нашим діткам (імена дітей) потрібні батьки. Хто із вас хоче бути їх татом? Діти самостійно визначаються.
Вихователь: Перед тим, як розпочати гру давайте з вами згадаємо правило дружби:
Станемо разом всі у коло
Скільки друзів – глянь навколо.
Руку другу простягну,
З другом сварку не почну.
Будемо дружно грати
У грі всіх поважати
Вихователь: Наш садочок вранці відкриває двері для дітей та батьків. Батьки ведуть своїх синочків і дочок у дитячий садок. Їх зустрічає вихователь.
Діти – виконавці ролей кухаря, помічника вихователя, медсестри проходять до обладнаних ігрових куточків, вихователь допомагає дітям одягнути спецодяг. Діти починають виконувати ігрові ролі.
ІІ. Перебіг гри
Ігрові дії:
Дитина  вихователь: зустрічає дітей та батьків, вітається з ними, запитує про стан здоров’я, настрій дитини. Потім проводить зарядку з дітьми, пропонує дітям помити руки, запрошує дітей до сніданку. Готується до заняття (добирає дидактичний матеріал). Проводить з дітьми заняття, фізхвилинку.
Дитина  помічник вихователя: витирає стіл, сервірує стіл, отримує сніданок на кухні, роздає їжу. Потім прибирає і миє посуд.
Дитина – кухар: ознайомлюється з меню на сніданок (карткою-меню), починає готувати сніданок. Після видачі сніданку починає готувати обід згідно картки-меню, яку надала медсестра; рахує залишок овочів та відзначає у журналі обліку.
Дитина –  медична сестра: йде до групи і узнає кількість  дітей в групі, потім  надає цю інформацію кухарю на кухню. Готує картки-меню на обід. Проводить огляд санітарного стану кухні, групи, заповнює журнал. Готує картки здоров’я дітей, проводить щеплення.
Дитина –  лікар: проводить огляд дітей для щеплення (вимірює температуру, оглядає горло, слухає).
Завідувач (вихователь): нагадує медсестрі, що  треба підготувати картку-меню на обід та медичні картки дітей для щеплення. Приходить в групу, вітається з дітьми. Дивиться, що робить помічник вихователя, нагадує про подальші дії (в разі потреби). Потім йде до кухні та спілкується з кухарем: які страви готує на сніданок? Чи є продукти харчування? Надає поради кухарю щодо приготування страв в разі потреби. Дзвонить медичній сестрі та нагадує,  щоб вона оглянула санітарний стан в  групі, в кухні та відзначила у журналі. Повертається  до групи та запитує вихователя, яке заняття вона буде проводить. Налаштовує на вдачу та підтримку зі свого боку. В разі потреби допомагає вихователю організувати дітей.
Завідувач схвалює вихователя за добру організацію дітей, дітей – за знання та доброзичливі стосунки. Всіх «працівників» дитячого садочка (медсестру, кухаря, лікаря, помічника вихователя) дякує за відповідальне ставлення до своїх обов’язків, за цікаву гру.
Пропонує всім поплескати у долоні, потім покласти руку собі на голову та промовити слова: «Я – молодець!», потім покласти руку на голову дитини праворуч і промовити: «Ти – молодець!».
ІІІ.  Рефлексія
Вихователь: Діти, чи сподобалося вам грати у «Дитячий садок»? Що найбільше сподобалось? Що складніше було виконувати?  Хто хотів би бути у грі кимось іншим?
Сьогодні ви ще більше пізнали про клопітку працю працівників дитячого садка. Але, на жаль, настав час прогулянки, продовження гри (за бажанням) відбудеться на прогулянці та після денного сну.

Комментариев нет:

Отправить комментарий