пятница, 7 октября 2016 г.

Подорож у ліс
(заняття для середньої групи)

Інтеграція освітніх галузей: «Пізнання» (формування цілісної картини світу), «Комунікація», «Соціалізація», «Художня творчість» (аплікація), «Читання художньої літератури», «Музика».
Види дитячої діяльності: ігрова, продуктивна, комунікативна, пізнавально-дослідницька, сприйняття художньої літератури.
МетаУзагальнити і систематизувати уявлення про екосистемі - ліс.
Завдання:
1. Формувати у дітей переконання, що краса природи безцінна, тому її треба любити і охороняти.
2. Закріплювати знання про дари осені.
3. Вчити розрізняти їстівні та неїстівні гриби і ягоди; способи їх збору.
4. Розвивати спостережливість, логічне мислення, уяву, пам'ять.
5. Розвивати комунікативні здібності: допомагати один одному, висловлювати в мовленні свої дії.
6. Поповнювати словниковий запас дітей.
7. Виховувати любов до рідної природи, почуття важливості і необхідності всього, що відбувається в ній.
Плановані результати: уміє підтримувати бесіду, висловлює свою точку зору; виражає позитивні емоції (інтерес, радість, захоплення) при прослуховуванні вірша; володіє навичками самообслуговування, цікавиться образотворчою діяльністю; активно і доброзичливо взаємодіє з педагогом та однолітками у вирішенні ігрових та пізнавальних завдань.
Попередня робота: спостереження в природі, збір листя, насіння для гербарію, читання і розглядання книг, ілюстрацій про природу, заучування віршів, відгадування загадок, малювання природи, грибів, ягід, робота з муляжами, поробки з природного матеріалу.
Матеріали та обладнання: картина лісу в різний час року (зима, весна, літо, осінь), вірш про ліс, чарівна паличка, камені, брусочки (для доріжки), кошики, картинки грибів (їстівних і неїстівних) і ягід, касета із записом голосів птахів (ворона), «схема дерева», вирізані різнокольорові (жовті і зелені) листочки, клей, чорний фломастер, мнемотаблица, мольберт, магнітна дошка.

Зміст організованої діяльності дітей
I. Організаційний момент.
Діти входять в групу, вітаються з гостями.
Подивіться скільки у нас сьогодні гостей. Всі вони прийшли до нас в групу, щоб подивитися, як ви вмієте працювати на заняттях, які ви у нас молодці.
(Діти встають у коло, беруться за руки, потискують один одному, посміхаючись.)

II. Тема заняття
  • Хлоп'ята, що вам коли-небудь доводилося подорожувати?
  • З ким і коли ви подорожували?
Сьогодні я пропоную вам вирушити в подорож, де ми зможемо дізнатися багато цікавого, пізнавального.
І для цього ми повинні пам'ятати правила:
  • уважно слухати
  • все запам'ятовувати
  • допомагати один одному
Ви готові? Ну, що почнемо!

III. Робота з картиною
Зараз я візьму свою чарівну паличку і трохи поколдую, а ви закрийте очі. Увага! 1-2-3. Камба-карамба-бум! (Відкривається картина лісу в різний час року, розташовані по годинникової стрілки: зима, весна, літо, осінь.)
  • Діти, подивіться уважно, куди ми з вами потрапили?
(Діти розглядають картину.)
Правильно, ми з вами будемо подорожувати по лісі.
Здрастуй, ліс!
Дрімучий ліс
Повний казок і чудес!
Ти про що шумиш листвою
Вночі темною, грозовою?
Хто в глушині твоєї таїться?
Що за звір? Яка птиця?
Всі відкрий, не утаи:
Ти ж бачиш, ми свої.
Подивіться, а ліс то у нас незвичайний.
  • А, що в ньому незвичайного?
  • Буває такий ліс по справжньому, справді?
  • А в яку пору року ми зможемо потрапити зараз? Чому? (осінь)
  • Пропоную всім нам разом сходити в осінній ліс по гриби, по ягоди. Згодні?
  • Але перш ніж ми вирушимо в ліс, давайте пригадаємо, а як правильно потрібно вести себе в лісі?
  • А з чим у ліс то ходімо, що нам потрібно взяти з собою? (кошики) Готові?

IV. Рухлива гра «З рівненькою доріжці».
(На підлозі намальована або викладена доріжка з камінчиків, брусочків.)
До будь-якого лісі прокладено багато стежок і доріжок. Ось за однією з них ми і вирушимо в ліс. А вона у нас незвичайна, чарівна.
З рівненькою доріжці,
З рівненькою доріжці,
Крокують наші ніжки
Раз-два, раз-два
По камінцях, по камінчиках
Раз-два, раз-два,
Через струмочок, перескочимо спритно
Раз-два, раз-два,
З рівненькою доріжці
Раз-два, раз-два.

V. Бесіда про грибах і ягодах.
Ось і дісталися ми з вами до лісової галявини.
Ой, малята, подивіться, скільки тут грибів і ягід.
(На підлозі лежать картинки грибів і ягід.)
Я пропоную зараз в один кошик зібрати гриби, в іншу ягоди.
(Діти самостійно виконують роботу, складаючи картинки в кошики)
Перевірка: Ви добре попрацювали. Втомилися? Давайте трохи відпочинемо, сядемо і перевіримо, чи правильно ви зібрали гриби і ягоди.
(Вихователь показує, а діти називають гриби і ягоди.)
Ой, діточки, який гриб красивий ви залишили. Чому його не взяли? (мухомор)
  • А ви, які збирали гриби?
  • Які правила потрібно дотримуватися при зборі грибів і ягід?
  • А що ваші мами і бабусі роблять з грибів і ягід?
Ви молодці! Добре знаєте гриби і ягоди. Давайте поставимо кошики і трохи відпочинемо. Закриємо очі.
(Звучать голоси птахів (спокійне спів), раптом лунає вороняче каркання.)

VI. «Схема дерева» (на аркуші паперу схематично зображено дерево)
  • Дітлахи, що за птах так розкричалася?
  • Що вона побачила в нашому лісі? (з'явилася «схема» дерева)
  • Чому так дерево не сподобалося воронам?
  • Ой, хлопці, чуєте, дерево вас тихенько скаржиться: «Я було таким красивим, мене любили птиці, милувався мною людина. А зараз обходять мене стороною. Що ж трапилося зі мною? Хто мені може допомогти?»
  • Як ви гадаєте, що могло статися з деревом?

VII. «Пожвавлення дерева». Аплікація
Давайте спробуємо його оживити.
Чого немає у дерева? Стовбур, гілки є. Давайте його оживимо.
(На столі лежать вирізані (жовті і зелені) листочки, діти беруть їх і приклеюють до дерева, кажучи добру справу для дерева.)
Давай будемо приклеювати листочки до гілочок, приклеюючи листочок, будемо говорити яке добре діло можна для нього зробити.
Подивіться, як наше дерево ожило!
  • В якомусь часі року воно виявилося?
  • В яку чарівну частина лісу ми можемо помістити наше дерево?

VIII. Підсумок заняття (робота з мнемотаблицей)
  • В якому лісі ми сьогодні мандрували?
  • Яке добре діло зробили?
  • Діти, давайте звернемося до нашої таблички.
  • Що означає перша клітинка таблички? (Про - буква, слово осінь починається з цієї букви)
  • Цифра 3 означає, скільки місяців триває осінь.
  • Що означають різнокольорові листочки? (восени листя змінюють своє забарвлення і наступає листопад)
  • Що людина прибирає восени на городі? (урожай, у клітинки знаходиться помідор і яблуко)
  • Що сьогодні ми з вами збирали в лісі? (гриби і ягоди, вони приклеюються у наступну клітинку)
Нам пора повертатися додому. Давайте попрощаємося з лісом і скажемо йому: «До побачення, до наступного року».

Комментариев нет:

Отправить комментарий